FACEBOOK AND TWITTER »

Friday, November 26, 2010

HARI - HARIKU KETIKA MAMA OPERATION

         Sehari sebelum MAMA OPERATION tu aku nak gi tidur rumah along . then aku suruh lah zack gi hantar aku ke CHERAS tapi keadaan tidak mengizinkan aku pergi . baru je bertolak hujan pulak . zack nak redah je . tapi kesian dekat dia sebab nanti dia balik basah kuyup pulak . time tu dah malam . esok dia kerja lagi . kesian lah kat dia . then aku pun melepak kan diri aku dekat C.C MATRIX kebetulan pulak , kay ada kat situ . aku pun lepak la dengan kay . Aku main c.c dalam 2 jam kot . aku pun pening jugak camne nak bangun pagi ni . nk kena ada kat HOSPITAL esok kol 7 pagi . then kay pun pelawa aku lepak rumah dia , coz member2 aku ramai ada kat umah dia time tu . so aku pun jalan kaka je gi rumah dia . tak jauh la dari c.c tu . dengan keadaan ujan renyai tu aku redah je . macam sweet gak lah jalan bawah hujan kann ^___^ .


      Sampai kat rumah kay lepak - lepak dengan member - member semua , tahu2 je dah pukul 4 pagi . kebetulan pulak abang eg ada dekat situ . aku ckp ngan abang eg , boleh tak tolong hantar aku kat hospital ? dia cakap oke je . isi la minyak rm5 . walaupun macam mahal . tp aku tak kesah la . janji aku sampai depan PINTU HOSPITAL ye r mane r tau kan kot aku naik bas , tetibe terlajak sebab tertidow . tak ke naya nama nye . alhamdulillah aku sampai dengan selamat . aku tahu abang eg lapar , then aku pelawa lah dia ajak makan . dia pun makan la ROTI CANAI DENGAN TEH TARIK , aku kalau ade duit bab2 makan ni aku tak kesah sangat , sebab aku suke tengok orang gembira ^__^ . aku lepak lu MAPLEY tu sementara menunggu akak aku sampai . then akak aku pun sampai la dalam setengah jam aku duduk kat mapley tu . tepat kol 7 . aku naik la bilik mama dengan akak aku , kak tina , n adik aku tasya . emm , mama tengah tidur time tu . mama dah sedar sikit dah . tangkap2 gambar dulu kenangan sebelum operation . mama kelihatan gembira je walaupun lagi beberapa minit je mama dah nak operation hmm . then nurse2 sampai dengan katil baru . aku dah debar2 dah huhuhu . then nurse suruh keluar dulu sebab mama nak tukar baju n tukar katil dulu .

            Sebelum mama nak masuk ke BILIK OPERATION tu aku sempat la salam + cium mama aku dulu . mama sedih je . nampak mata mama berlinangan air mata . tp mama tak sanggup nak menitik kan air mata nye depan kitaorang . cuma aku bertambah sedih bila ABAH takde time mama nak masuk BILIK OPERATION tu . sakit nye hati aku time tu . kenapa lah abah langsung tak boleh luangkan masa dia 5 minit je untuk munculkan diri di hadapan mama ketika mama nak masuk tu ? pelik + aneh aku di buat nye . dah selesai tu aku turun bawah gi MAKAN ngan akak tyna , along n tasya . aku masih lagi takde selera nak makan . lepas tu along pergi hantar kak tina kerja . aku dah mengantuk gila . tp aku tahan je . lepas hantar kak tina , along pergi checkin dekat hotel berdekatan HOSPITAL mama tu . aku merehat kan diri kejup . then gi amik pajeyn kat monorail dia nak datang melawat mama . masa aku gi amik dia tu , along dah pergi kat mama sebab mama dah selesai operation dah .

             1st time jumpa pajeyn setelah sekian lama tak jumpa memang aku duppdupp ahh , tp aku CONTROL je . then aku bawak ah dia gi bilik mama . sampai kat mama aku sedih sangat tengok mama x sedar lagi , muka dia pucat je . then aku bisik ar kat telinga mama " MAMA , IS DATANG NI " then mama angguk2 sikit je . tanda dia faham lah aku datang . doktor kata mama boleh dengar , tp xboleh nak bg RESPON lagi , then lama2 duduk kat situ , pajeyn dah nak balik . then aku gi lah hantar dia . rasa cam tak puas je jumpa dia . tp takper lah . ada masa nanti jumpa jugak . lepas hantar dia aku balik hotel . then aku tidur ah ape lagi . mengantuk tahap gaban. ye lah 1 hari tak tidur . hmm .

0 comments: